ارسال شبهه و سوال سریع
بروزرسانی: ۱۴۰۳/۶/۲۱ زندگینامه کتاب.رساله مقاله.شعر تصاویر دروس سخنرانی پرسش‌ها اخبار تماس
دسته بندی موضوعی آخرین پرسش‌ها پرسش‌های تصادفی پرسش‌های پربازدید

آخرین پرسش‌ها

پرسش‌های تصادفی

پرسش‌های پربازدید

دعواي فرقه اي بین شیعه و سنی ، در زمان ائمه اصلاً وجود نداشته؟!

امام‏ سجّاد فرزند امام ‏حسین، نوه امام‏ علی و امام چهارم شیعیان است همسرش اُمّ‏عبدالله است وی نیز نوه امام ‏علی است زیرا دختر امام‏ حسن می‏باشد. این دخترعمو پسرعمو پس از ازدواج صاحب پسری شدند که محمّدباقر است بنابراین "امام‏ باقر" که امام پنجم‏مان است از دو سو
(هم از طرف پدر و هم از طرف مادر) "نتیجه‏ی امام‏ علی" است .

از سوی دیگر قاسم فرزند محمّدبن‏ابی‏ بکر، نوه ابوبکر و فقیه مورد وثوق امام ‏سجاد است همسرش اسماء است وی نیز نوه ابوبکر است زیرا دختر عبدالرحمن‏ بن‏ابی ‏بکر می‏باشد. این دخترعمو پسرعمو پس از ازدواج صاحب دختری شدند که اُمّ ‏فروه است بنابراین "امّ‏ فروه" از دو سو (هم از طرف پدر و هم از طرف مادر) "نتیجه ابوبکر" است .

باقر و اُمّ‏ فروه ، عروسی دو فرقه:
باقر (نتیجه ‏ی امام ‏علی) از ام‏ فروه خوشش آمد موضوع را با مادر و پدر در میان گذارد. امام‏ سجاد به قاسم اطّلاع داد که امشب برای امر خیری خدمت‏تان می‏آییم آن‏ها نیز آماده پذیرایی شدند. امام ‏سجاد و ام‏ عبدالله (که هر دو نوه‏های امام‏علی‏اند) دستِ پسرشان محمدباقر (نتیجه‏ ی دوسویه امام‏ علی) را گرفتند و به منزل قاسم و اسماء (که هر دو نوه‏های ابوبکرند) رفتند تا دخترشان ام‏فروه (نتیجه‏ی دوسویه ابوبکر) را برای محمدباقر خواستگاری کنند. سرانجام عروسی برقرار شد و "باقر و ام‏ فروه" که اوّلی از دو سو فرزند امام‏ علی، و دومی از دو سو فرزند ابوبکر است به هم رسیدند؛ چه عروسیِ مبارکی! چه مولود مبارکی!
حاصل این عروسی خجسته، ولادت امام ‏جعفرصادق ،امام ششم شیعیان، است! امام‏ علی جدّ پدری این مولود مبارک است چنان‏که جناب ابوبکر نیز جدّ مادری وی است.
در واقع امام‏ صادق همان‏طور که از دو طریق
نبیره ‏ی امام‏ علی است از دو طریق نیز نبیره ‏ی ابوبکر می‏باشد!

(بخشی از مقاله "نفی کینه‌ورزی‌های مذهبی" از امیرحسین ترکاشوند)
بسم الله الرحمن الرحیم

نويسنده اين مطلب (تركاشوند) مطالب زيادي از اين قبيل دارد و به تعبير مرحوم كافي اينها (مُنّي) هستند يعني نه شيعه و نه سني!!!
ظاهراً نويسنده با نقل اين مطلب سعي در آشتي دادن دو فرقه تشيع و تسنن دارد وميخواهد ثابت كند كه اين دعواي فرقه اي در زمان ائمه اصلاً وجود نداشته و زاييده بعد از زمان اهل بيت و توسط تندروها بوده است!!!
تاكيدي كه بر ازدواج نتيجه دو سويه ابي بكر و نتيجه دو سويه حضرت امام علي ع دارد، نشان دهنده همين مطلب است!
اما جواب واضحي كه ميشود به اين مطلب داد، پرورش یافتن محمد بن ابي بكر در پیشگاه حضرت امير ع است   و اصلاً نيازي به رفتن سراغ نتيجه ابي بكر نبود؟!!
حال ان كه جناب محمد بن ابي بكر از بزرگترين اصحاب حضرت امير بودند با اين كه فرزند بلافصل ابوبكر بودند.
و البته واضح است كه اين موضوع دلالت بر عدم اختلاف بين اهل بيت عليهم السلام و غاصبين خلافت نميكند!

يا علي
محمد علوي
تاریخ: [۱۳۹۶/۱۱/۸]     بازدید: [1008]

ارسال سوال