دستهبندی مقالات
جدیدترین مقالات
مقالات تصادفی
مقالات پربازدید
جدیدترین مقالات
- استاد راهنما » همگانی بودن ایمان مستقر و ایمان مستودع پژوهشگر : محمد حسین شیخ غلامی
- استاد راهنما » ( بررسی نظریات علماء ، در مورد وجوب ترتیب بین نماز های قضا ) پژوهشگر: محمد حسین شیخ غلامی
- روایت های ناب » بیان هشت دلیل اصلی توسط حضرت علی علیه السلام در مورد أسباب بغض، نفرت و کینه ی عایشه، نسبت به أمیر المؤمنين علی عليه السلام
- اشعار » أمّن يجيب آخرش سوی بلا رفت
- اشعار » جوانان بنی هاشم يكايک در تب و تابند
- اشعار » با امید و نا امید آمد
- اشعار » در میکده بی روی تو ای شه خبری نیست
- اشعار » من شاخه ای ز درخت تن تو ام
- عقاید جلد 5 پایه چهارم » تمرین شماره (( سیزده )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
- عقاید جلد 5 پایه چهارم » تمرین شماره (( دوازده )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
- مقالات متفرقه » تحلیلی نقد گونه بر فیلم پلتفرم The Platform 2020
- عقاید جلد 5 پایه چهارم » تمرین شماره (( یازده )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
- عقاید جلد 5 پایه چهارم » تمرین شماره (( ده )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
- عقاید جلد 5 پایه چهارم » تمرین شماره (( نه )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
- عقاید جلد 5 پایه چهارم » تمرین شماره (( هشت )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
مقالات تصادفی
- اشعار » خدا را با علي ديدم
- اشعار » دست از سرم بردار ای وسواس خنّاس
- مقالات فقهی اصولی » تفاوت باب تداعی و باب مدعی و منکر
- مقالات رجالی فهرستی » برخی ویژگی های کتاب من لا یحضره الفقیه شیخ صدوق از نگاه حضرت استاد آیت الله مددی
- روایت های ناب » بیان هشت دلیل اصلی توسط حضرت علی علیه السلام در مورد أسباب بغض، نفرت و کینه ی عایشه، نسبت به أمیر المؤمنين علی عليه السلام
- اشعار » تير سه شعبه آمد و روى گلو نشست
- اشعار » جاي ابالفضل خولي و شمر و حرمله هستن كنارم
- روایت های ناب » شعر امام حسين و گريه پنجاه نفر
- اشعار » نامردها، حسین هنوز زنده است!
- مقالات قرآنی » تفاوت فصاحت و بلاغت در قرآن کریم در کلام حضرت استاد آیت الله مددی
- مقالات قرآنی » چرا ابرهه قصد خراب كردن كعبه را داشت؟
- مقالات اخلاقی » نصيحت های شيطان به حضرت نوح!
- مقالات رجالی فهرستی » تفاوت بین حدیث شاذ و صحیح در نزد شیعه و اهل سنت در کلام آیت الله استاد سید احمد مددی
- مقالات اخلاقی » بزرگان از کار شما خوشحال میشوند!
- مصاحبه و گزارش » گفتوگو با «خبرگزاری رسمی حوزه» پیرامون بنیاد تبلیغ و ارشاد
مقالات پربازدید
- مقالات اخلاقی » چرا شیخ عباس فتحیه، تبدیل به عباسِ احمد شد ؟!
- مقالات اخلاقی » دو توصیه شنیدنی از شیخ عبد الله پیاده یکی از اوتاد روی زمین به نقل از والد مکرم حاج سید عادل علوی
- مقالات قرآنی » لات و منات وعزى، دختران خدا!
- مقالات متفرقه » تحلیلی نقد گونه بر فیلم پلتفرم The Platform 2020
- مقالات قرآنی » تفاوت فصاحت و بلاغت در قرآن کریم در کلام حضرت استاد آیت الله مددی
- مقالات عقائدی » اولين بت پرست و ريشه بت پرستي!
- داستان های ناب » مرحوم خونساري و حمال بازار اصفهان
- داستان های ناب » ای موسی به خدا بگو روزی تو را نمی خواهم و...
- روایت های ناب » يا فاطمة سلي حاجتك
- مقالات رجالی فهرستی » برخی ویژگی های کتاب من لا یحضره الفقیه شیخ صدوق از نگاه حضرت استاد آیت الله مددی
- مقالات فقهی اصولی » اجازه روايت يا اجازه نقل حديث، سنت فراموش شده!
- مقالات اخلاقی » علی خطر عظیم
- مقالات عقائدی » اتفاقاً بعضي لباس ها حرمت دارند
- مقالات اخلاقی » نکته ای زعلم مکنون - درس اخلاق حضرت استاد شیخ جعفر ناصری
- عقاید جلد 5 پایه چهارم » تمرین شماره (( سیزده )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
تحلیلی نقد گونه بر فیلم پلتفرم The Platform 2020
666 انسان شیطان صفتی، که در 333 طبقه عمودی، به دلیل سوء رفتار خود گرفتار شده اند و راه گریزی از آن ندارند، اما میدانیم که عدد 666 مخصوص به شخص شیطان می باشد و به همین دلیل در فیلم پلتفرم، ساکنان این سرزمین 665 نفر می باشند، زیرا که نفر 666 خود شیطان میباشد.اما طبقه 333 یعنی پایین ترین طبقه، باید متعلق به دو نفر باشد، یکی همان کودک معصومی که باید قربانی شود، اما دیگری میتواند شیطان معصومی باشد که دیده نمی شود، شیطانی که به دلیل عصمتش، باید با کودکی معصوم همسلولی باشد، و نه با شیطان صفتان بالایی، اما او در پایین ترین و پست ترین طبقه این زندان جایی دارد.
عدد 333 که در ظاهر ممکن است به معنای عدد فرشتگان و خوش شانسی تعبیر شود، اما در واقع نمایانگر عدد اصلی یعنی 666 می باشد که نماد شیطان و شیطان پرستی می باشد.
... ادامه مطلب
تمرین شماره (( یازده )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
دو تکلیف غیر اختیاری و یک تحقیق اختیاری برای این دو روز در نظر گرفته شده که امیدوارم از اونها نهایت استفاده رو ببرید:* تحقیق اختیاری: برای این تحقیق #دو حاضری در نظر گرفته شده برای تمام کسانی که اون رو درست انجام بدن.
تحقیق در مورد پنج کتاب از کتاب هایی مثل کتاب (شواهد التنزیل) که به صورت تخصصی آیات قرآنی در شأن حضرت علی و اهل بیت علیهم السلام رو جمع آوری کردند.
کتاب ها میتونن از نویسندگان اهل سنت یا از علمای شیعه باشه.
توضیحی در مورد نویسنده کتاب،
خود کتاب
و اعتبار کتاب نزد علما،
و یک روایت از متن کتاب.
تکلیف های غیر اختیاری:
* کنفرانس درس 28
*خلاصه نویسی درس 29 ... ادامه مطلب
تمرین شماره (( ده )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
دو تکلیف غیر اختیاری و یک تحقیق اختیاری برای این دو روز در نظر گرفته شده که امیدوارم از اونها نهایت استفاده رو ببرید:* تحقیق اختیاری: برای این تحقیق #دو حاضری در نظر گرفته شده برای تمام کسانی که اون رو درست انجام بدن.
تحقیق در مورد یکی از آیات جزء #دوازدهم یا سیزدهم که در مورد حضرت امیر علیه السلام باشه، به شرطی که یک تفسیر موافق از اهل سنت هم برای اون آیه پیدا کنید.
توضیح: آیه ای رو در مورد حضرت امیر علیه السلام پیدا کنید که حداقل یکی از تفاسیر اهل سنت هم اون رو در مورد حضرت علی علیه السلام بدونه.
متن و ترجمه ایه و روایت و تفسیر اهل سنت لازمه.
تکلیف های غیر اختیاری:
* کنفرانس درس 27
*خلاصه نویسی درس 28 ... ادامه مطلب
تمرین شماره (( نه )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
دو تکلیف برای این دو روز(شاید هم یکروز) در نظر گرفته شده:* تحقیق در مورد یکی از آیات جزء یازدهم که در مورد حضرت امیر علیه السلام، در سه تفسیر اهل سنت با رفرنس کامل.(پاورقی)
به این صورت که یک ایه از ایات نازل شده در مورد حضرت امیر علیه السلام رو در سه تفسیر از تفاسیر اهل سنت جستجو کنید و نظر اونها رو در مورد آن آیه نقل کنید.
*خلاصه نویسی درس 27 ... ادامه مطلب
تمرین شماره (( هشت )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
*پیدا کردن سه آیه عربی و فارسی با رفرنس
با دلیل روایی به صورت عربی و فارسی با رفرنس
#فقط و فقط در جزء سوم قرآن کریم
که در شأن حضرت علی علیه السلام یا اهل بیت علیهم السلام باشه.
ذکر حداقل یک ایه و روایت از کتاب (تفسیر فُرات کوفی) الزامی است
توضیح: علاوه بر کتب تفاسیر میتونید از شواهد التنزیل حسکانی یا کتاب 500 ایه در شان حضرت علی علیه السلام
* کنفرانس درس 26
دوستانی که در تمرین قبلی کنفرانس درس 25 رو نفرستادن، اینبار بفرستند.
... ادامه مطلب
تمرین شماره (( هفت )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
* بررسی سه کتاب زیر از نظر نویسنده و نوع کتاب و اعتبار کتاب و هرچیزی که مفید باشه، برای هر کتاب، نیم تا یک صفحه.توضیح: مطالب رو بخونید و فهمتون از مطلب رو بنویسید یا خلاصه ای از مهمترین نکات رو بنویسید، دیگه باید کم کم از فکر کپی کاری بیایید بیرون!!!
1- روضة المتقین
2- مستدرک وسائل الشیعة
3- خاتمه مستدرک
*پیدا کردن سه آیه هر کدام با دلیل روایی به صورت عربی و ترجمه فارسي براي ایه و روایت با رفرنس، فقط در جزء اول قرآن کریم که در شأن حضرت علی علیه السلام یا اهل بیت علیهم السلام باشه.
توضیح: علاوه بر کتب تفاسیر میتونید از شواهد التنزیل حسکانی یا کتاب 500 ایه در شان حضرت علی علیه السلام ... ادامه مطلب
تمرین شماره (( شش )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
* خلاصه نویسی درس 26 به صورت تایپی یا دستی
نکته مهم:
خلاصه نویسی باید حاوی تمام مطالب مهم و اساسی به صورت خلاصه باشه، نه این که فقط تیتر مطالب رو برای بنده بفرستید، اسم این کار فهرست نویسی هست نه خلاصه نویسی!!!
قابل توجه بعضی ها!!!!
*کنفرانس درس 25 فقط از روی خلاصه ای که نوشتید.
توضیح:
بت توجه به نکته ای که در بالا عرض کردم، برای این که روش خلاصه نویسی صحیح رو یاد بگیریم، اینبار کنفرانستون رو فقط از روی خلاصه ای که برای بنده فرستادید انجام بدید و دیگه به کتاب رجوع نکنید، تا متوجه کاستی های احتمالی در خلاصه نویسی بشید.
فکر کنید که قرار هست برای جمعیتی سخنرانی کنید، پس پر شور و با حرارت باشه تا شاید بتونم در ایراد یک سخنرانی درست هم نکاتی رو خدمت دوستان عرض کنم.
... ادامه مطلب
تمرین شماره (( پنج )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
برای دوستان و بزرگواران، یک تحقیق در نظر گرفته شده که لازمه تا روز سه شنبه ساعت هشت شب برای بنده ارسال کنید تا حضور شما در لیست درج بشه ان شاء الله، و اگر در این تکلیف جزو پنج نفر کاملترین و بهترین تکلیف باشید ((یک)) حاضری اضافه میشه.دوستانی که تکلیف رو به صورت کامل تر مرتب تر و علمی تر و سریعتر از بقیه بفرستند، ملاک هستند.
#یک_حاضری
#برای_جبران_ما_فات
*تکمیل فایل پیوستی از تحقیق های انجام شده در این چهار مرحله به زبان فارسی به همراه رفرنس های مرتب و متن روان و علمی.
توضیح:
در پیوست یک فایل حاوی سرتیتر هایی که تا به حال تحقیق کردیم آماده شده، که هر طلبه باید اون سرتیتر ها رو با مطالبی که تا امروز تحقیق کرده پر کنه.
با این کار از طرفی سیر تحقیق ها و هدف از انجام اونها برای بعضی دوستان مشخص میشه، و از طرف دیگه تا حدودی متوجه میشیم که در انجام یک تحقیق باید از چه روشی استفاده کرد.
(نکته: بعضی از سرتیتر ها جدید هستن) ... ادامه مطلب
تمرین شماره (( چهار )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
برای شنبه و یکشنبه یک تحقیق و یک تمرین در نظر گرفته شده که لازمه تا روز یکشنبه شنبه ساعت هشت شب برای بنده ارسال کنید تا حضور شما در لیست درج بشه ان شاء الله، و اگر در تکلیف چهارم جزو سه نفر کاملترین و بهترین تکلیف باشید ((دو)) حاضری اضافه میشه.دوستانی که تکلیف رو به صورت کامل تر مرتب تر و علمی تر و سریعتر از بقیه بفرستند، ملاک هستند.
#دو_حاضری
#برای_جبران_ما_فات
*تفاوت کتاب های رجالی و فهرستی و نام بردن پنج کتاب رجالی و سه کتاب فهرستی مهم شیعه. (این تحقیق براتون خیلی مفیده، اما انجام اون اختیاری هست)
* بررسی و تحقیق رجال یکی از مشیخه های موجود در کتب اربعه در مورد کتاب علی بن جعفر، به زبان فارسی.
توضیح:ابتدا یکی از مشیخه ها رو انتخاب کنید، هر یک از افراد موجود در مشیخه رو مشخص کنید، در یکی دو کتاب رجالی یا فهرستی دنبال اون ها بگردید، هر مطلبی که متوجه شدید رو به زبان فارسی ترجمه مرتب و ارسال کنید.
*ارسال خلاصه درس 25 به صورت تایپی یا دستنویس (ترجیحا تایپی)
... ادامه مطلب
تمرین شماره (( سه )) درس عقاید پایه چهارم حوزه علمیه بقیة الله
برای امروز و فردا یک تحقیق و یک تمرین در نظر گرفته شده که لازمه تا روز پنج شنبه ساعت هشت شب برای بنده ارسال کنید تا حضور شما در لیست درج بشه ان شاء الله، و اگر در تکلیف سوم جزو پنج نفر اول باشید هم یک حاضری اضافه میشه. #برای_جبران_ما_فات* بررسی و تحقیق درباره اصطلاح (مشیخه) و پیدا کردن کتاب علی بن جعفر در یکی از مشیخه های کتب اربعه.
توضیح: انتهای کتاب تهذیب و استبصار و من لا یحضره الفقه ، فصلی به نام مشیخه وجود داره
اول ببینید مشیخه به چه معنایی هست بعد رجوع کنید به کتب اربعه
باید به مشیخه کتب اربعه رجوع کنید و سلسله سند نویسندگان کتب اربعه به کتاب علی بن جعفر رو برای بنده بفرستید
*ارسال کنفرانس درس 24 به صورت صوتی در حداقل ده دقیقه و حداکثر بیست دقیقه، به صورت واضح و مرتب، با صدای رسا و بدون نویز و صداهای اضافه، مثل یک تدریس یا سخنرانی، دقیق و علمی و در حد طلبه ای که چهار سال زیر سایه با برکت امام زمان عج زندگی کرده.
... ادامه مطلب